zijninhetnu.nl

zeegezicht

ZijninhetNu praktijk voor:

Yoga/Acupressuur/Mindfulness/Counseling/Begeleiding Hoogsensitiviteit

Wat kan ZijninhetNu voor jou betekenen:



Yin/Restorative yoga

De houdingen van Yin Yoga zijn vooral gericht op het versterken en versoepelen van bindweefsel en gewrichten. Het is een fijne en zachte lichaamsbeweging. Met deze houdingen ga je ook beter je lichaam voelen. Veel houdingen hebben betrekking op de rug, nek, schouders, heupen en bekken. De lessen hebben een relatief rustig karakter, de les is juist zo lekker doordat je even niet heel intensief hoeft te bewegen maar juist de tijd neemt voor je lichaam. Tijdens de les wordt er veel op de ademhaling gelet met aan het einde van de les altijd een diepe ontspanningsoefening voor een gezonde nachtrust!

Acupressuur

In ons lichaam stroomt energie (Chi) door de energiebanen, ook wel meridianen genoemd. Op die meridianen bevinden zich honderden acupunctuurpunten die op hun beurt organen, gebieden en spieren/pezen kunnen beïnvloeden. Door op die punten met de vingers te drukken beïnvloed je de Chi/energie stroom waardoor de geblokkeerde Chi/energie weer kan gaan stromen. De energie en bloedcirculatie worden weer op gang gebracht zodat het lichaam weer in balans kan komen waardoor het zelf herstellend vermogen van het lichaam geactiveerd wordt.

Mindfulness

Mindfulness heeft als hoofddoel je een andere instelling aan te leren. Door middel van speciale mindfulness technieken leer je in deze training (6 weken) hoe je een open en bewuste levenshouding kunt aannemen. Mindfulness staat voor aandacht, acceptatie en aanvaarding. Door oude patronen te doorbreken, komt er de vrijheid voor nieuwe wegen!
Zo ontstaat er ruimte voor verandering en healing.

Meditatie

Meditatie betekent letterlijk: in het midden staan. In meditatie leer je aanwezig te zijn in het midden van dat wat er is, zonder daarin mee te gaan. Je gedachten zijn al snel geneigd om af te dwalen. Zorgen, stress, afspraken, deadlines maar ook leuke dingen zorgen ervoor dat je vaak niet met je aandacht in dit moment bent maar gebeurtenissen uit het verleden aan het herbeleven bent, of aan het fantaseren (positief of negatief) bent over de toekomst. Mediteren helpt je hierbij, het helpt je om je bewust te worden van de ronddwalende gedachten in je hoofd en je aandacht weer terug te brengen naar dit moment! Je probeert je aandacht zeg maar voor honderd procent op een iets te richten, vaak is dit de ademhaling.

Counseling

Counseling is een laagdrempelige vorm van hulpverlening. Daarbij is deze vorm vooral helend van karakter en leggen we de nadruk op de emotionele aspecten van JOUW problemen en vragen.

Hoogsensitiviteit

Wanneer je hoogsensitief bent, is je zenuwstelsel gevoeliger dan gemiddeld. Zintuiglijke externe prikkels en indrukken, zoals harde geluiden of pijn, komen sterker binnen. Maar ook interne prikkels, prikkels van je gedachtenwereld, maken meer indruk. Zo zal een HSP sneller overvoerd raken door mooie muziek of nog lang piekeren na een boze opmerking. nwe ruimte afbeelding nwe ruimte afbeelding nwe ruimte afbeelding

logo

Wie ben ik

buddha

Yoga

agenda

Agenda

© zijninhetnu algemene voorwaarden privacy verklaring KvK nr. 66797616